2013. október 9., szerda

Farkas Dani: Túra ajánló

TÚRA AJÁNLÓ

Egy szeptember végi verő fényes vasárnapi napon elindultunk kirándulni Nagymarosra a Remete barlanghoz.
  Nagymaroson a főtéri templomig autóval mentünk, majd onnan gyalog indulva a kék jelzésen kaptattunk felfelé a hegyre. Útközben a szép bükk erdőben szintén találkoztunk hozzánk hasonló sétáló, kiránduló családokkal.  Figyeltük az erdő zajait és a sok gomba fajtát, amit próbáltunk kitalálni, milyen fajta lehet, és hogy mérgező vagy sem. Felfelé menet kiderült, hogy a kék jelzés nem a Remete barlanghoz vezet, hanem a Julianus barát kilátóhoz. Ha már itt jártunk, megnéztük azt is. Csodálatos látványt nyújtott és az egész Duna- kanyart be lehetett látni. Láttuk a Visegrádi várat, és a zebegényi részt is. A kilátót követően a jó sárga jelzésen elindultunk a tervezett úti célhoz. Itt már végig lefelé haladtunk a hegyről, néhol igen meredek és csúszós volt. A sok kilométer után megérkeztünk a Remete barlanghoz, ami sok kis barlangból állt. Elég kicsi és szűk barlangocskák voltak.Vajon, hogy tudtak itt élni a remeték? A barlang előtt ismét elénk tárult a Duna és Dömsöd, ami ebben a magaslatban igen látványos és gyönyörű volt. Megérte a sok a fáradozás, amíg feljutottunk a csúcsra. Haza felé már kicsit könnyebb volt az út, bár végig lefelé mentünk, ami néhol igen meredek sziklás részen vezetett. A túra kb. 5 órát vett igénybe.
  Mindenkinek ajánlom, ha a közelben szeretne gyönyörködni a Visegrádi várban és a körülötte elterülő gyönyörű panorámában.